Om os

Museum Jewellery er en dansk smykkebutik med museumssmykker fra hele verden.

Museer: Vi har gn. leverandører, aftaler om salg af museumsmykker fra berømte museer i hele verdenen. Fx sælger vi kopier af Fabergésmykker fra museet i Skt. Petersborg i Rusland, faraonske smykkekopier fra Det Ægytiske Museum i Cairo og baktriske smykker fra kulturhistorisk museum i Kabul, Afghanistan.

Ved køb betales 4,5% i royalty til flere af museerne og bidrager hermed til formidling af kulturhistorien i det pågældende land.

Materialer: Producenten til Museum Jewellery's smykker fremstiller, såvidt det er muligt, alt i originale materialer. Det vil sige som de er fundet og med undtagelser hvor massiv guld og ædelstene gør dem meget dyre. Derfor benyttes halvædelstene og perler og metal der er forgyldt med 22 K's guld. Nogle smykker tilbydes i sterlingsølv og nogle i vermeil (22K's forgyldning på sterlingsølv) og 14K guld. Øreringeophæng er ikke- allergiske (hypoallergenic/nikkelfrit) og i sølv.

Grundet håndgjort finish varierer farverne lidt.

PS Der er mulighed for, at se et udvalg af vores produkter i butikken Skindsmedene i Klosterstræde 14, København 1157, (åbent ml. kl. 12-17.30),  tlf. 33939396. Se Skindsmedene her